מסע של צלילים: מארק אליהו בהשקת המופע החדש

מארק אליהו בבארבי. צילום: יובל אראל

26/01/2019

חן זמיר

מסע של צלילים: מארק אליהו בהשקת המופע החדש

מהופנט ומוקסם, הקשיב הקהל שמילא את הבארבי לצלילי הקמנצ'ה של מארק אליהו בליווי פרץ אביו, לכבוד המופע החדש והחגיגי. הצלילים המופלאים כמו עוברים מסע בין עולמות מוסיקליים וכלים שונים, דרך נפשו של אליהו המתבהרת דרכם. חן זמיר בסיקור על המופע החדש.

כשאני מגיעה לבארבי אני לא מופתעת לגלות את המקום עמוס לחלוטין, כשבכל פינת מדרגות ועד רגלי הבמה יושב הקהל ומחכה בדריכות ובציפייה לאומן המוערך. רגע לפני מתמלאת הבמה עשן, והחבורה המופלאה עולה לבמה. מארק אליהו בליווי אביו, נגן כלי ההקשה המיוחד במינו רוני עברין, חיים וייס על הקלידים ועדי רותם על הקלידים והתכנותים, מתיישבים נרגשים ופותחים בנגינת "חולות" מתוך האלבום שיצא בשנת 2013.

המסע שעבר אליהו במהלך חייו, מהרי הקווקז דרך ישראל, יוון, אזרבייג'ן וכל זאת בעקבות המוסיקה, ניכר על הבמה דרך הצלילים. כמו במטה קסם, היכולת המופלאה של אליהו לבטא את נשמתו באמצעות הקמנצ'ה מצליחה להפנט את הקהל כולו ולהביא אותו לעונג מוסיקלי. לצידו יישוב פרץ אביו כשבידיו הטאר הפרסי, ומביט בגאווה בבנו. "זהו רגע מאושר ומרגש עבורנו", אומר אליהו בצניעות רבה. "תודה שבאתם להיות אתנו, שיהיה לנו ערב קסום".

גם בקטע Let It Go, אליהו מתעקש לתת לקמנצ'ה להוביל אותו וקולו נשאר מעומעם בקולות הליווי שמידי פעם זולגות אל המקרופון, "לשחרר את זה, יהיה בסדר". "השיר הבא, 'נענע', נכתב בדרכים ויצא לפני שבועיים", מספר בקצרה אליהו, ועובר לנגינה בסאז, כשמידי פעם מפתיעים תכנותים חדשים שמכניסים עוד גוון מיוחד, אך עם זאת ציפיתי לחידוש יותר מורגש באופי המופע וכן רוב השירים היו מוכרים מאלבומיו קודמים של אליהו.

"יש לי את הזכות להיות כאן על הבמה עם המלחין ואבא שלי לפני הכל, שגם הלחין את השיר הבא, קרוואן", מקדים שוב אליהו בהתרגשות. השיר נפתח בסולו מרהיב על הטאר של פרץ אליהו, וממשיך לסולו נלהב של עברין על כלי ההקשה, כשלרגלו צמיד פעמונים ושלל כלים אתניים ייחודיים. רגע לפני הקטע "אפריקה" מפנה פרץ את הבמה לסולו מרתק של בנו, והמסע ממשיך ל- "Journey", כשחצי מהקהל עוצם עיניים בהתפעלות, מתענג על הצלילים. אליהו לא מכביר במילים, בהתרגשות צנועה הוא עוצר רק כדי לומר "תודה רבה", ונראה שאת כל אשר על ליבו הוא מצליח להעביר דרך הכלים המיוחדים אליהם הוא מחובר כל כך. בעיניי, אם אליהו היה מאריך יותר בסיפור על ההשראה מאחורי המנגינות, הקסם היה עשוי להיות רב יותר.

המופע ממשיך לסולו עוצר נשימה, כשעברין מחלץ מבין כליו השונים גיגית מלאה מים, ומתופף עליה כשמידי פעם רשרוש המים מלווה ברקע. הסולו ממשיך ומלווה את אליהו בקטע "Drops", ברשרוש מים ותיפוף. כשמגיע "Coming Back", חוזר פרץ לבמה והם ממשיכים יחד אל "סגה", אותו מתחיל פרץ בסולו מרגש. רגע לפני סיום ולאחר הצגת הנגנים, מוסיף אליהו תוך חיוך ביישני: "תודה לכל האנשים שעזרו לזה לקרות, ותודה הכי גדולה לכם".

אליהו ממשיך אל קטע עליז יותר, "פידיידה", ולאחריו משתחווים חבורת הנגנים הכישרונית ויורדים מהבמה, בליווי תשואות רבות מהקהל. כעבור רגע חוזר אליהו להדרן בביצוע מתוק וענוג ל- "Through Me", ולאחריו מנגן אליהו מז'ור שקט ורך תוך שהוא פורט לעיתים על הקמנצ'ה.

לשיר אחרון מצטרף פרץ לבמה, לקטע מז'ור קצבי שמעמיד את כל הקהל במחיאות כפיים משתאות, וההרכב המיוחד יורד מהבמה. כשאני יוצאת אני עוברת שוב על הכלים השונים המונחים על הבמה, והאוזניים עדיין עמוסות במנגינות שלא שומעים בכל יום, צלילים שעברו יבשות כמו נאספו לזר יפהיפה מכל קצוות תבל. ובכל פעם שהעיניים יעצמו לי, אני מבטיחה לעצמי, אזכר בעונג שבניגון.

צפו בקטעי הוידאו שצילמה אדוה אראל

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו

    לוח הופעות

  • 2019-10-24

    פסטיבל אינדינגב

    16:00 מצפה גבולות

  • לכל ההופעות

  • רעש

    הצטרפו אלינו לקבלת עדכונים

תגובות גולשים

0

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *