הרמוניה מלאכית: דניאלה ספקטור מארחת את עלמה זהר בזאפה הרצליה

דניאלה ספקטור בזאפה הרצליה. צילום: שרון עובדיה

09/03/2019

חן זמיר

הרמוניה מלאכית: דניאלה ספקטור מארחת את עלמה זהר בזאפה הרצליה

בצהרי שישי בהירים ובמהלך יום האישה התמלא הזאפה לקראת מופע הלהקה של דניאלה ספקטור, וחיבור מסקרן בהופעת האורח של עלמה זהר. הקולות המלאכיים של דניאלה ספקטור וגבע אלון יצרו הרמוניה מיוחדת. ואיך עלמה זהר השתלבה בין כל הצלילים? חן זמיר בכתבה נשית במיוחד.

צפו בגלריית התמונות מההופעה

הלב כמו נפתח לרווחה כשדניאלה ספקטור עולה עם חברי הלהקה לשיר את "זה הזמן". כשהיא מנגנת על גיטרה אקוסטית נשמעים לצידה זוג חשמליות ומידי פעם תופים מאחור. "אנשים ביום שישי בצהריים זה אנשים במיטבם" פותחת ספקטור. "כיף לראות את המקום הזה מלא". היא ממשיכה לשיר את "הכוכב הזה מת" כשמימינה מצטרף מפעם לפעם גבע אלון בקולות שניים הרמוניים וצלולים. העוצמה הנשית בקולה של ספקטור ממשיכה באלגנטיות לשיר "ציפור ביד", ובעינייה נראות התהיות מתרוצצות בין הקהל כשהיא שואלת "מי זאת ציפור ומי זאת אני?", ספק את הקהל ספק את עצמה.

"העסק של להוציא שירים הוא עסק חושפני מראש", אומרת ספקטור בסיום השיר, רגע לפני שהיא מתחילה לנגן את "בהתחלה" החדש שיצא לפני כמה שבועות. "הייתי בערפול עד שהוא יצא ואז הבנתי שאני משתפת עם העולם דברים מאוד אישיים", ממשיכה ספקטור. "אבל הרגשתי שהאי נוחות שמלווה אותי יש בה משהו שמעיד על משהו נכון שקורה במוסיקה, כי נראה לי שנוחות ומוסיקה לא אמורים להיות ביחד".

כשהיא מסיימת לשיר בשמץ כאב על הבדידות שבביחד, עוברת ספקטור לפסנתר לשיר הבא, "לוויתן". מידי פעם היא מציצה אל הקהל, כמו מספרת סיפור בעיניים עצובות. היא נשארת על הפסנתר גם כשהיא שרה את "הדב הלבן הגדול" וקולה הטהור מתערבב עם חשמליות בנעימות חמימה. כשהיא חוזרת לגיטרה היא לא שוכחת לציין את יום האישה, "אנחנו נשים מצליחות ומשגשגות גם בזכות הגברים שלצידנו" היא פותחת ומציגה את חברי הלהקה. "ואולי זה בכלל צריך להיות יום האנשים", היא תוהה עם הקהל. "כי בסופו של דבר כולנו רקמה אנושית אחת".

החינניות הנשית מוכפלת כשעלמה זהר מצטרפת לבמה והן שרות יחד את "אברהם", לא לפני שזהר עוצרת להקדיש את השיר לנעדר אברה מנגיסטו. הווקאליות המעניינת שנוצרת בין השתיים ממשיכה לדואט בשיר "שני אינדיאנים" של עלמה זהר, ואחריו הן שרות את "לישון בלעדיי" עם המילים העוצמתיות של ספקטור, ברכות מיוחדת ; "תאהב אותי בעדינות כזאת דרך הבגדים בחוץ אנחנו ביחד אבל בפנים אני לבד". זהר מקבלת יותר מקום ווקאלי כשמגיע השיר "אגו טריפ" המאופיין בה כל כך, וניכר שהן נהנות יחד על הבמה.

רגע לאחר מכן נשארת ספקטור לבדה לביצוע אקוסטי לשיר "תרקדי את זה", שבמקור נכתב ובוצע יחד עם דאנה איבגי. "את החלק שלי כתבתי בשבילה", אומרת ספקטור כמו חולקת סוד עם הקהל. למרות השיר היפהפה הביצוע הרגיש לטעמי קצת חסר ופחות מתאים לביצוע אקוסטי, ונראה היה כאילו ספקטור מאבדת מעוצמתה ללא חברי הלהקה.

הלהקה חוזרת לדואט "Cut It Out" וסולו חשמלית של גבע אלון, בשיר "הירושימה" מורגש שוב קולה הנקי של ספקטור ובמשחק קולות גבוהים היא מסיימת את השיר. היא מספרת על המופע והדרך המשותפת שלה עם אלון לפני שהם שרים יחד את "כל הדברים היפים", והחיבור החזק בניהם מורגש לאורך כל המופע.

ספקטור יורדת מהבמה להדרן וכשהיא חוזרת היא נכנסת ללב הקהל עם יוקלילי, בהרבה אומץ וחוסר נוחות היא שרה בלי המקרופון את "שישי בבוקר", והביצוע המעניין מעניק המון קסם לשיר. אחרי תודות היא מסיימת בשיר אחרון יחד עם חברי הלהקה את "גני גנים", והעוצמה המלאכית שבה כמו מתעצמת לצד הגברים שלצידה, כמו כוח נשי הצומח מתוך הרמוניה שלמה ומדויקת.

צפו בקטעי הוידאו שצילם שרון עובדיה

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו

    לוח הופעות

  • 2019-10-24

    פסטיבל אינדינגב

    16:00 מצפה גבולות

  • לכל ההופעות

  • רעש

    הצטרפו אלינו לקבלת עדכונים

תגובות גולשים

0

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *